Tandvärk

Att ha tandvärk är minsann inte roligt, därför försöker vi hjälpa Dig så snabbt som möjligt. Ibland kanske man måste göra ett lite större ingrepp som rotfyllning och ibland kan det hjälpa enbart  med en enkel putsning av en tand. Kom in till oss så får vi kika.

Lösa tänder

Lösa tänder kan göra det svårt att tugga. Tandlossning är en sjukdom som beror bla på bakterier. Det är därför viktigt att förebygga tandlossning med en regelbunden tandstensgenomgång och professionell rengöring. Lösa tänder kan även orsakas av t.ex. tandpressning och varbildning.

Ont i tandköttet

Beläggningar och tandsten kan göra så att tandköttet blir inflammerat och ömmande. Det är då viktigt att gå igenom tandstenen och kanske få lite extra hjälp med rengöringen. Ibland kan ömmande tandkött bero på andra saker såsom t ex varbildning.

missnöjd med tänderna

Står en tand/tänder snett, saknar du en tand är tänderna missfärgade, är tänderna lösa? Idag finns många möjligheter att snygga till tänder. Kanske hjälper det att bara göra om några fyllningar, bleka tänderna eller kanske måste man göra lite större behandling som kronor , broar eller titanimplantat. Vi erbjuder även tandreglering med nästan osynliga skenor, Invisalign. Nästan allt är möjlig

Trasiga fyllningar

Tungan är mycket känslig. En trasig tand eller fyllning kan ofta orsaka en ond tunga. Går Du tillräckligt länge med en trasig fyllning kan det innebära att Du får tandvärk. Är det mycket borta av tanden kan man ibland behöva göra en krona.

Tandpressning

Vaknar Du ofta på morgonen med huvudvärk kan det bero på att Du pressar tänderna nattetid. Tandpressning kan också göra att Du får tandvärk i en eller flera tänder. En bettskena och/eller bettinslipning kan avhjälpa dessa besvär.

Glappa proteser

Är Dina proteser till åren komna eller är benstödet för dåligt. En påläggning av plast kan ibland räcka eller kanske en ny protes. Vill Du ha tänder som sitter fast kan vi idag utföra titanimplantat.